Mesmamman

Idag fick My sitt 3-månaders vaccin.

Som bekant så är ju jag inte så speciellt förtjust i det här med blodprovstagning och sprutor. Så för att inte överföra massa negativ energi på My så fick Jon det stora ansvaret att följa med in när hon fick sprutorna.

En vart lår. Och enligt Jon var det inte sticket som gjorde ont, utan när dem sedan sprutade in vaccinet.

Jag satt ute i väntrummet och bet mig i tungan för att inte börja lipa bland dem andra som satt där. Fick tillslut nog av hennes hjärtskärande skrik, tog ett djupt andetag och gick in och hämtade henne. Som hon skrek! =(
Men hon hade vart lite kinkig redan innan vi gick dit, framför allt var hon trött. Så hon fick nappen och naanen och slocknade sedan i famnen på mig.

Nu får vi se om hon får lite feber eller blir lite extra gnällig. Alvedon är inhandlat, men just nu sitter hon och tjabbar skit till OS på tv. Än så länge går det ingen nöd på henne! =)

Visste ni föresten att en Alvedon-supp ska föras in med den ”platta” delen först? Jag som trodde den var utformad så att spetsen ska in först, men den funktionen är till för att den inte ska glida ur rumpan igen. Matnyttig info på mammagruppen i måndags. =)

En reaktion på “Mesmamman

Kommentera

