Läs den!

Fick hem boken Föda utan rädsla häromdagen och har nästan kommit hälften. Mååånga bra övningar och kloka ord. Den känns mitt i prick verkligen!

Oj oj, har inte ens läst ut den än och lovordar den redan!
Hoppas jag är minst lika nöjd efter förlossningen, att det känns man har haft nytta av den. Men det tror jag.

Redan nu så har jag kommit fram till och insett saker om min kommande förlossning som jag tror hade varit hämmande för mig annars.
Enkla saker som man egentligen inte vet om eller tänker på, men hon tar upp det på ett sätt som gör att man slappnar av. Tänker om.

Har inte kommit så långt i boken än, men ett kapitel är helt ägnat åt stödpersonen. Hur den ska finnas där till 100% och coacha!

För även om man går helt in i sig själv (typiskt mig tror jag) så kanske en ny form av smärta helt slår dig ur balans och då behövs någon där som vet. Vet hur den ska få dig tillbaka in i koncentrationen och fokuset. Bara med hjälp av beröring eller kanske ett ord.

Är ju som bekant ganska panikers över att ta blodprov i armen. Imorgon är det dags igen och tänkte prova en av övningarna, så det inte blir som sist. :)

2 kommentarer

Lägg till din →

  1. Lätt, jag ska gå in och beställa den på en gång!!

    • Ja gör det på en gång! Jag är SÅ nöjd! En grym present till kompisar som ska ha barn framöver oxå, om man inte vill låna ut den. Men där står så mycket bra saker som kommer att tillämpa i ”vanliga” livet oxå, så vill nog inte låna ut den. Haha! =) Snålis!

Lämna en kommentar